Popular Posts

Thursday, January 5, 2012

Amalina hilang arah???


Siapa tidak kenal gadis yang dulu mengejutkan Malaysia dengan keputusan SPM yang boleh kire amazing la time tu., tapi now dah ramai orang beat dia., yes of course., :P but She went from this image to this kind of girl when she got sponsor dari BNM tok study medic kat London., 
Shocked much? But aku xheran pon dia macam nie., nak kate dia public figure?? aku pon xtau lah., ramai kot actually orang2 macam nie kat Malaysia nie., contoh tengok kat sume IPTA IPTS., dekat Kampong paling sopan., datang tempat baru., hmmmmm ape pon xboleh.,
Petikan dari Newspaper ape tah., Layan....,
JOHOR BAHRU – Hati ibu mana yang tidak terkilan jika anak yang ditatang bagai minyak yang penuh tujuh tahun yang lalu, kini ditohmah dengan pelbagai tuduhan kononnya liar dan tidak berakhlak.
Apa lagi Nur Amalina Che Bakri sebagai idola pada suatu ketika pernah membanggakan bukan sahaja ibunya, Sabariah Hassan, 52, malahan juga negara sebagai Pelajar Terbaik SPM 2004.
Ketika itu ramai ibu bapa mahu anak mereka menjadikan Nur Amalina sebagai idola.
Namun kini, apabila laman Facebook peribadinya dicerobohi, nasib Nur Amalina sudah jauh berbeza.
Dia tidak lagi disanjung seperti dahulu, malah ada juga yang menuduh pencatat sejarah dengan keputusan SPM 17A1 itu sebagai seorang anak gadis yang berubah liar kerana mengalami kejutan budaya.
Ini berikutan gambar peribadinya bersama rakan-rakan yang dirakam dalam keadaan dia berpakaian yang boleh disifatkan sebagai seksi, tersebar di Internet.
“Tidak! Anak saya bukan anak gadis yang liar. Saya tahu dia lebih daripada orang lain. Bukan saja kerana dia anak saya, malah kami berhubung hampir setiap malam. Malah saya juga sudah 13 kali ke sana (United Kingdom), sejak dia menuntut di sana,” kata Sabariah kepada Sinar Harian.
Menurutnya, tuduhan kononnya Nur Amalina yang kini berusia 23 tahun tewas dengan kejutan budaya hidup di negara Barat hingga kini tidak lagi bertudung, juga tidak benar.
“Anak saya memang tidak bertudung. Orang hanya tengok gambar dia semasa dia bersekolah menengah. Waktu itu dia memang bertudung ke sekolah,” katanya.
Nur Amalina kini sedang mengikuti pengajian peringkat ijazah dalam dua bidang iaitu jurusan perubatan dan sains farmakologi di University of Edinburgh, Scotland bawah tajaan Bank Negara Malaysia.
“Saya bukan semata-mata nak membela anak saya. Sebagai ibu, saya juga tentu tak akan terima jika berlaku sesuatu yang tidak baik kepada anak saya. Namun saya tahu dia macam mana. Gambar yang disebar itu, saya sendiri yang rakam sewaktu kami bercuti bersama rakan-rakan anak saya di Paris tiga tahun lalu. Malah seluar yang dia pakai itu, saya sendiri yang beli,” kata Penolong Kanan I Sekolah Menengah Kebangsaan Johor Jaya, di sini.

Ape pon Amalina., I pray for the best for u., :)

Friday, December 30, 2011

Serious aku dah lack of ideas doe



Perfect Proposal ever.,

Hello people.,

I just wanna ask u guy., sudah ke belom tengok one of the most amazing proposal done by Timothy Tiah Ewe Tiam, the co-founder of the ever popular ad-blogging site Nuffnang?? If belom please watch this yaaww http://www.youtube.com/watch?v=yaAhxg4Lz0A cool liawww., gyle arrhh MEME Proposal tu., hahaha

This is the best proposal so far., and yes., I cried., literally., hahahah Ok thats all., bye

XOXO
Assalamualaikum

Thursday, December 29, 2011

Nazmi Faiz


lupe nak upload., another NF's pic., ahaks.,

Jantan Xgune? Perempuan jalang?


Scandal? Teman tapi mesra?? What daaaa...., well I dont know kalau korang xpenah rase this kind of sh!t but yea., it hurts a lot., like seriously., aku penah rase almost semua ex aku buat bende yang same., diorang akan couple or BUAT ASMARADANA with my OWN BESTIE!!!., well., thats the biggest reason y aku kurang bestie perempuan., berape kerat je., sebab aku ade simpan perasaan kurang pecaye kat pompuan nie., thats y aku ramai bestie jantan.,

Tapi bukan aku sorang kene macam nie., ramai lagi adik2 akak2 abang2 yang kene tipu dengan pasangan korang right?? yea I know, depan nampak baik gyle ok., belakang korang mane tau., betape busuknye perangai diorang., eeuuuuwww and yeah., kalau cerite perempuan., Korang memang cantik.,tapi korang jangan gunekan kecantikan korang tu sebagai senjate tok korang lepaskan nafsu gajah korang tu la., =.= rimas aku tengok., nak kate ade bf, ade dah., tapi mengedik dengan sume jantan yang ade keliling kau., BODOH ko tau x., menyirap pulak aku., (clearing throat) xelok marah2 zee., sabarrrr.,

Aku bukan ape., cume marah dengan segelintir anak muda yang suka bermadu kasih dengan lelaki/ perempuan yang berbeza-beza., ape actually yang korang nak nie?? GF korang tu tok ape actually??? bukan tok buat bini ke??? Kalau bukan., asal sekse jiwa diorang??? Lepaskan la kalau korang nak orang laen., please la., so thats all for me., renung2kan la., Dont CHEAT., not cool at all., same cerite macam KevJumba., dia punya story pon best jugak., Click here tok tengok Vid dia pasal gf dia dumped dia., See you :)

Revolution???

I rase cham nak buat blog baru la., :'(
WHY?

 because there are a lot of memories with my old evil stupid exes., DAMN YOU!!!

But anyway., WELCOME TO MY NEW WHAT-SO-EVER BLOG., :D regardless of my new stupid exes., moh kite share2 the beautiful of our lives together here aite :) Some of my friends ade asked., why dont i just do Vlog instead., hahahah haiiyaaa Im not the type of person yang suke membebel depan camera., tapi tengok la., InsyaAllah., if my shyness xde dah., bole la buat., im kinda shy actually to make my own vids., LOL whatever*

Ok.,actually I wanna show my new sem punye schedule., next sem short sem tapi ade 7 subject but only 5 yang ade finals., sounds crazy?? yupppp., indeed., here goes.,


Dalam banyak2.,only one that I really2 excited about., guess what??? hehehe Business Law of course., ngeh ngeh ngeh ahaks., Well., memang dari zaman azali lagi cek mek nie suke law., tapi kene la akur what my dad's decision right., so yea., kene la amik Business first., then abis degree amik foundation law plak., then degree then keje., JJYYEEAAHHH Im crazy i know so??? 

ok then., untill now, see u next time., Assalamualaikum :)

XOXO

Monday, December 26, 2011

Nazmi Faiz Mansor @ Tutti Frutti WangsaMaju :)

Assalamualaikum :D

Hai u olls., aku nak bercerite about my experience with the most talented midfielder and hes so open minded., Hes so bubbly and yes hes so cute. Ok xmo puji-pujian melambong ok., hahaha Lets start., semalam which is December 25, Nami ade buat fans gathering kat my work place., Tutti Frutti., :) so this is my opportunity tok beramah mesra with si comel nazmi, Dalam masa 3 hours., gunekan masa sepenuhnya dengan pemain bola yang melonjak naik ini., waahh gituu.,

So, dari pkl 1 aku datang sampai 4 nie aku spend time dengan Nazmi jela., korang boleh bayangkan x kalau korang boleh dok lepak semeja dengan orang yang korang minat., hehehehe Yea., Im so lucky fans., Tapi tula., harap xbehenti kat sini jela pertemuan aku dengan Nazmi., hahahaha poyo ok., Owwhh yea., aku jugak kire cham berpeluang tok aja nami chamne nak amik tutti frutti nie., heheh and yes., skali lagi., Im so LUCKY  yeeaa I love u Nami :)

Aku Officially Nazmi's fans :D so segala activities yang diorang buat akan diinform kat kitorang., bestnyeee.,
Owh yea., these are the pictures of nazmi and i

Baru sampai dah serbu Nami punye banner., hahahah 

Nami and me :)

hehehe cute kan

Ok., Jelly? ooyyeeaahhh tapi nak sangat tangkap gamba dengan Najihah., adik last Nami., :( macam segan la pulak., *okk mengade much* hahaha Adik Nami sangat cute., serious cakap., nie adik Nami punye "twitter" so yea., Check her out and shes AWESOME :D

Ok guys., anything about Nami akan ku upload disini., and yes., keep support Nami and most of all support HARIMAU MALAYA :) 

PEACE!!!

Friday, December 16, 2011

Monday, December 5, 2011

Friday, November 25, 2011

Cake in Mug

p/s: This is not a cake that ive baked in mug :P

one of the sample :P


the texture of the cake.,

Sample of my Cake in Mug

Chocolate cake with strawberry

Wednesday, July 27, 2011

formspring.me

more questions please., more and more and moreeee.,

formspring.me

More Questions please., more and more and moreeeee :D

Tuesday, May 24, 2011

10 Facts About ME :)

This is sooo much fun :) This is 10 Quick facts about me :)

Facts #1-

I hate onions.,


Facts #2-

I LOVE TO WATCH DISNEY MOVIE AND MICKEY MOUSE CLUBHOUSE


Facts #3-

KAKI SAYE SIZE 3 :D

Facts #4-

TUNANG SAYE CUTE :)



Facts#5-

GUESS GOLD AND PARIS HILTON MY FAVOURITE PERFUME OF ALL TIME :D



Facts#6-

I USED BLACKBERRY CURVE 9300


Facts#7-

I LOVE ULZZANG <3


Facts#8-

I LOVE JUSTIN BIEBER BUT I LOVE BRUNO MARS MUCH MUCH MORE :) <3

Facts#9-

HELLO KITTY LOVER :D


Facts#10-

IM UNIRAZAK BACHELOR OF ENTREPRENEURSHIP STUDENT.,

HIM

Im just soooo damn happy to have him in my life., ALHAMDULILLAH syukur yang teramat sangat., xsangke akhirnye dapat jugak lelaki yang boleh jage aku., xsangke zafir boleh tahan dengan perangai aku yang cham gampang nie kan., hahaha well., dalam 2 tahun menunggu lelaki yang aku cari2 rupenye xjaoh mane pon., :)

So., moral of the story.,
Cinta Jangan Dicari., Kerana Ia Akan Datang Sendiri 
:) I love him from the start till I die., :) I heart You Safiyullah., 

Sunday, May 22, 2011

Tunang derhaka.,

Tetibe arini ayah ajak buat spek and tengok cite Nur Kasih.,Hmmmm cite die chamne?? TOO DRY and xsebest Nur Kaish yang biase., hmm menghampekan jugak la., Aidil nampak sangat2 kaku dalam tu.,

FRANKLY SPEAKING., MBO AMPANG SUCKS OK!! BUKAN SIKIT TAPI BANYAK.,
Lepas buat specks kat Bukit Bintang terus then jalan2 skit tengok kasot aku., :) ehehe ade kasut baru ok., hehe and yea terus gerak ampang tengok cite NKTM., kitorang sampai MBO dalam pkl 3.10ptg and kitorang tgk cite pkl 5.15ptg., lepas makan kitorang pegi karoke., hehe melalak la kitorang kat situ., TAPI!! before that., time nak pegi beli ticket., Q panjang., counter ade 3 sahaje and selame radak je ade sorang staff nie pegi close counter die,. tinggal 2 counter then sorang lagi tutop counter., haiisshh satu counter je yang bukak nak layan customer yang dah lame sangat menunggu., FAILED., sile train staff anda untuk menjadi customer friendly., sekian terime kasih.,






Enough cite pasal dieorang la., then lepas melalak teros masok tengok movie., dalam wayang dah la gelap xnampak number seat and buat kitorang mcm masuk rumah hantu plak., hahaha lawak la MBO nie., haha and yea boring boring boring., sound je cube korang rase sendiri la., xbest langsong tengok movie dekat situ., hmmm TGV wangsa walk jugak yang best. :) tengah2 syok tengok cite tetibe baby aku call., die tengah tgu depan rumah!!!!!!!!!!!!!!!!!!



OMG im totally forgot yang kitorang should meet TODAY!!! hmmm Im sorry baby., I xingat langsong yang u nak datang arini and I lupe i ade credit 50sen and Im totally sorry coz i xbagi tau pon i nak kua., Im sorry baby., bukan I sengaje nak buat u macam tu., eeeee jahatnye I buat u macam nie., sorry k sayang., :'(



Saturday, May 21, 2011

Long socks fashion.

yea i know long socks fashion bukan satu fashion yang baru tapi kat Malaysia nie jarang orang pakai sebab ape??

"MALU LA.,"

"ISSHH XPENAH TENGOK ORANG PAKAI LA.,"

"XNAMPAK MACAM ORANG GYLE KE??"

wo wo wo., itu la melayu.,otak scope kecik., asik dok kampong je sampai fashion mcm nie pown xpenah tengok., kenape perlu kite tengok orang dulu baru kite nak ikot., haiisshh cube explore dunie nie sikit., 

macam aku.,skang aku jenis yang ske pakai long socks and leg warmers and yea kalau pakai skirts mesti kenekan dengan long socks., Bukan merepek tapi nie la fashion., korang xske korang punye ske la., haha


Quote Of The Day

I NEVER GET JEALOUS TO SEE MY EX WITH SOMEONE ELSE., BECAUSE MY PARENTS ALWAYS TAUGHT ME TO GIVE MY USED,UNWANTED,ISOLATED,RUSTY AND OBSOLETE TOYS TO THE LESS FORTUNATE., :)

My love only for my FIANCEE :)


well.,ramai ex2 aku recently datang balek tok mintak couple blek., weaahh., bukan 1-2 tapi most of them., kalau nak tulis bilangan precisely tu memang tak la kan.bukan niat untuk menujuk., so yea. Then i always terpikir la., kenape baru sekarang dieorang datang blek?? sanggop buat ape saje asalkan dapat blek menang hati aku?? kenape baru sekarang nak berjanji macam tu?? kenape baru sekarang nak cakap pasal kesetiaan?? WHY WHY WHY???

since form1 sampai abis form6., xpernah bahagie., XPERNAH!! why?? sebab dieorang tu S*AL!! 7tahon aku sakit pasal lelaki., aku bew in relationship xpernah lebih dari 3bulan., OK!! then aku pegi cari pengkid., yes aku happy.,tapi zafir buat aku lagi happy., aku tinggalkan pengkid tu sebab die pown jalang., then baru aku tau zafir pon sayang aku macam mane aku sayang dekat die jugak., :) chatting punye chatting., last2 melekat.,Belle antare individu yang perasan kitorang asik chatting even lecturer ade dekat depan.,hahaha silly us., sampai satu mase., tanggal 3 bulan 9 2010., Hari jumaat., Zafir xpegi college., aku je ade kat college., then aku sorang2 dok library like wise chatting dengan zafir., then zafir soh aku teman die pegi gunting rambot., Frankly speaking., aku macam berok gelak2 kegembiraan.,

nak ikot xnak nak ikot xnak., :D then aku cakap la ok aku teman., then zafir mintak number phone., heehehehe zafir yang mintak number phone aku OK!! hahaha good work sayang., hahah then start dari haritu kitorang chatting dekat phone plak., hahaha Then pegi la wangsa maju., haha then sampai situ zafir xsampai lagi., then zafir cakap die dah nak sampai nek Nissan Latio kaler Hijau., :) senyum aku xdapat hide ok., haha then pegi ma Miko wangsa maju., at first kekok jugak la., tetibe aku rase cham kitorang nie "dah couple" hahaha xtau bile., then bile hantar balik tu.,secare automatik I winked at zafir., hahaha then zafir give me flying kiss., :D hahahahahahahha ok guys korang nampak zafir yang flirt dulu hahahahah *joking2 sayang* hahaha

then aku cakap kat die yang kite official September 3rd 2010., same dengan birthday mama., hahaha nice., and yea., i love him untill now., forever!!!!

I LOVE YOU SAFIYULLAH

hehe i made this my self :)



pre-birthday celebration

yea,my korean-looks fiancee XD


SKYPE with him :)

Tidak sedar dah jadi tunang orang??



Have u ever wondered what is ur relationship when ur boyfriend or girlfriend ade meluahkan hasrat untuk menjadikan kalian sebagai bakal suami/isteri mereke and kalian setuju.,??? kalian sebenarnye sudah pun bertunang ok., Yes., memang terkejut., aku pon tekejot jugak ok., dan nie bukan saye yang cakap., Ustaz Azhar yang bagi ceramah and agak suke jugak la., aku nie jenis yang xkse hidop berlandaskan adat melayu sangat., sebab aku masih ade Agama dan Sunnah., Banyak jugak site aku jengok and yes., banyak adat2 melayu hide the truth about agama actually., selalu dengar "eeyyhh hantaran xboleh ganjil.,kene genap" "eeyyhh perempuan xboleh pinang lelaki.,xpenah dibuat orang" WOWOWOWO!!! Pause it right there., Abis isteri pertame Nabi Muhammad s.a.w masuk meminang nabi tu abendeeee.,xbelaja agame keee??? tu la.,ikutkan adat sampai bute agame.,

Pasal hantaran tu.,TIDAK pernah ade hukum hataran dalam islam., itu sume hanye adat melayu., genap la ganjil la.,bende tu xkesah.,itu hadiah IKHLAS dari pihak masing2., xperlu la nak ikut2kan sangat., yang pasal genap tu Solat Witir laaa., tu yang kene genap.,haiisshh pelik betol orang melayu nie.,So,ive decided to not have engagement ceremony tapi buat majlis nikah teros., :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...